16 juni 2011

Här kommer mitt första (mjölkfria) inlägg

Har länge gått och funderat över detta och nu har jag äntligen fått min blogg startad. Som sagt är min dotter 1 år 4 månader mjölkallergiker och ofta är det problematiskt att hitta på maträtter utan mjölk. Min tös är dessutom rätt kräsen vad gäller mat vilket inte underlättar min vardag. Som tur är finns det ändå rätt många alternativ att ersätta vanlig komjölk med. Min största önskan är dock att min tjej skall växa ur allergin och kunna börja njuta av mjölkprodukter i fortsättningen. Men tills dess kör vi mjölkfritt.

Dagens första mjölkfria tips är Oatlys produkter.
Min tjej använder Oatlys Havremjölk Plus och i den tillsätter jag Nutrilon Soija (receptbelagt näringstillägg) för att hon skall få i sig tillräckligt med näring/kalcium.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar